22 Mac 2012

bismillahirrahmanirrahim

telah tercatat namamu di LUH MAHFUZ
dan jugak tercatat namaku sejak azali lagi,hanya ALLAH yang tahu dan xda siapa diantara kita yang tahu
hanya untukmu...
yang wujudnya aku telah diciptakan dari tulang rusukmu
maafkan aku jika aku x sehebat SAIDATINA SITI KHADIJAH,XSECANTIK SAIDATINA AISYAH
dan xseteguhnya Hawa kepada Nabi Adam...
aku masih tertanya siapa dirimu
yang ALLAH ciptakan peneman buatku
yang mana satukah kamu
adakah kau telah hadir dalam hidupku?
adakah kita masih bersama atau kau telah pergi dari hidupku
jika kau telah pergi,mungkinkah kau akan kembali lagi?
hanya ALLAH yang tahu...

pertama sekali...
aku ingin memohon maaf terhadap dirimu,
mungkinkah kau akan maafkan aku?
aku sepatutnya menjaga akhlakku,menutup auratku,menutup pintu aibku
menjaga diriku hanya untuk kamu !
didunia tanpa sempadan nie sepatutnya aku menjaga batas pergaulanku
tapi kadang kala aku tewas
aku terpengaruh dengan keadaan sekeliling
masihkah kau mahu maafkan aku atas noda dan dosa ini

aku pasti kau mengharapka seorang wanita yang sempurna
yang hatinya belum diisi oleh mana2 lelaki
yang tanganya belum digenggam oleh mana2 jari
andai dapat aku ulang zaman remajaku,pasti terpelihara segala milikku hanya untuk kamu

alangkah indahnya jika tuturmu mengatakan''usah dipersoalkan masa lalumu,aku menerimamu
seadanya sebagai isteriku,krn kita hnya insan biasa,aku tak pernah menyesal memilihmu''

sayangku,kasihku,cintaku....
kata2 ini sepatutnya hanya ku ucap padamu
hanya kau berhak,yang selayaknya menerima kata2 cinta dariku
maafkan aku jika kau bukan orang yang pertama mendapat kata2 cinta dariku,tapi percayalah kau orang yang terakhir menemani hari2 ku
 maafkan aku lagi jika kau bukan orang yang pertama bertakhta di hati ini,
aku bukan sengaja membiarkan dia yang xberhak berada dihatiku,dia datang xdapat ku kawal
''maafkan aku''

kerana telah memberikan cinta ini terdahulu kepada orang lain
sedangkan cinta ini hanya layak untuk mu
dalam perjalanan bertemu denganmu aku tergelincir mendaki mahligai kita
dimana kau pada saat itu :'( 
dimana kau untuk melindungiku?
adakah kau membiarkan aku lalai bertemankan cinta yang hnya menbawa kesia2an terhadap diriku

adakah kau saja membiarkan aku diperlaku sebegitu?
adakah kau suka membiarkan aku menangis sewaktu dipergunakan oleh mereka?
megapa kau menbiarkan aku keseorangan?
megapa kau membiarkan mereka menghancur hati ini,mengguris hati ni,mengecewakan aku sampaikan aku xberdaya :'(
dimana kau bakal suami ku :((
aku xmengharapkan kesempurnaan darimu,aku xmengharapkan harta kau yang menimbun
biarlah ia bersederhana
apa yang aku harapkan agamamu,yang membimbingku
kelak nnti kau yang membimbingku je JANNAH
indahnya jika kita dapat beribadat bersama,
menghidupkan bacaan Al-Quran di sepertiga malam,tahjudd cinta bersama,pasti indah jika kita dapat lakukan bersama

kadangkala,aku memerlukan mu
selama ini aku melakukan hal itu berseorangan
adakala aku tidak kuat untuk mengamalkan itu
aku lemah,ada yang tertinggal
aku menzalimi diri sendiri,jika kau bersamaku tentu kau menasihatiku
maafkan aku semaaf2nya
jika permintaan ini keterlaluan
salahkah aku mengimpikan rumahtangga yang diredhai ALLAH
bersama zuriat2 kita....

jika kau telah pasti nanti,datanglah bertemu dengan ku
dekatilah aku dengan cara baik
kita hamba ALLAH yang xpernah terlepas dari melakukan kesilapan
lakukan solat sunat taubat
aku sedia menerimamu

aku disini,aku juga tahu kau memerlukan diriku
aku masih menunggumu
kita sama-sama memerlukan diri masing2

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan