20 Sep 2011

H I D U P




Apabila sering bertanya bilakah saya ingin menikah. Jawapan saya mudah.

Jawapan terbaik tentang perkahwinan

Kenapa lambat
" kerana Allah tahu masa yang terbaik untuk saya "
Dah berpunya 
"Ya.. kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing masing "

Siapa ?

" Nanti Allah akan perkenalkan kepada saya "

Bila
" Bila kami dah dipertemukan.. InsyaAllah jemput dtg ke walimatul urus nanti "



 " Janganlah selalu bertanya bila orang tu nak kahwin kerana semua rahsia dia, terletak di tangan Allah"
Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar-benar membahagiakan. Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.”


untuk awak ,

saya belum bersedia bergelar isteri...maka saya tak berusaha untuk mencari jodoh
bukan saya tak nak kawin lagi
cuma saya tak bersedia lagi,saya tak nak menyesal kemudian hari
 kerana tergesa gesa dgn urusan perkhawinan...
banyak yg menempah neraka sebaik saja melangkah ke alam perkhawinan..
bagi sahabat sahabat saya yang sudah berkawin itu...
mungkin diorang sudah bersedia..berapa banyak yg menyesali perkhawinan..
cerita melalui sahabat sahabat saya yang sudah mendapat status 'janda'
sedangkan dulu..diorang yg bermatian matian membina janji..membukti cinta..
setiap orang inginkan kehidupan yang bahagia..
tapi kita sewajarnya melangkah dulu..baru melompat..
sebenarnya perkhawinan itu indah,
tetapi bagi yang betul2 memenuhi segala tuntutan Nya..

Berkahwinlah demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan kerana perasaan dan mengikut kebiasaan. Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong-lorongnya agar jemputan itu mudah sampai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan